עד לא מזמן הדבר נחשב למטרד עבור עסקים רבים (רבים וקטנים כאחד) אך כיום ניתן ליהנות מטכנולוגיה מתקדמת, חדישה ובעיקר כזו שמייעלת את עבודת המשרד וכן, חוסכת אלפי שקלים בחודש.
בעבר כל חברה הייתה צריכה לפנות מקום לחדר שיהיה "חדר שרתים". חדר השרתים הכיל בתוכו התקנות תוכנות, חשמל, מערכת לכיבוי אש, מומחי מחשוב מיוחדים בארגון, מזגנים וכדומה, אך כיום, כל אלו הם נחלת העבר.
פתרונות מחשוב לעסקים – שירותי מחשוב ענן
אז מה ניתן לקבל במסגרת שירותי "מחשוב ענן"? ובכן, מדובר על מערכת המספקת תמיכה מלאה ללקוחותיה כך שבמידה וישנה תקלה כלשהי, הלקוחות נהנים מזמינות מלאה וטיפול מידי. מעבר לכך, מדובר גם על חיסכון משמעותי בכסף, זאת מכיוון שהעסק לא צריך לרכוש חומרה, ביטוח, רישוי, ניהול ותחזוקה של המוצר וכמובן איננו נאלץ לסבול ולספוג הפסדים במידה וקיימים "זמני השבתה" כיוון שיש צוות המטפל במקרים הללו באופן מידי.
פתרונות מחשוב – להיכנס לעובי הקורה.
בואו נברר הלכה למעשה מהם שירותי IT המסופקים ללקוחות הבוחרים במערכת מחשוב ענן.
- דואר מנוהל – מדובר למעשה על תחליף יוצא מן הכלל לשרתי דואר פנימיים של הארגון בו ניתן לבצע שיתוף של ספרי טלפונים, שיתוף יומנים בכל מקום ובכל זמן לצד תוכנות חכמות ויוצאת מן הכלל נוספות הנחשבות כקריטיות לכל משרד בכל גודל.
- גיבוי מרחוק – מדובר על אפשרות שככול שהזמן עובר, כך השירות תופס תאוצה יותר ויותר ובמסגרתו ניתן ליהנות מאפשרות מרחוק למחשבים, אפשרויות עדכון ומחזור ללא כל הגבלה, שמירת מידע על בסיס שהינו יומיומי וכדומה.
- "המשרדים הווירטואליים" – הכוונה היא שכל המערך השירות שהיה קיים עד כה במשרדי החברה, עובר לאחסון חיצוני ואילו העסק מקבל שירות המתאים לו באופן ספציפי. אז מדוע, לדוגמא, מדובר על שירות חשוב ואף קריטי במקרים מסוימים? ובכן, בעבר מכיוון ששרתים אלו היו ממקומיים במשרדים עצמם, היה פחד תמידי שמה תפרוץ שריפה ולמעשה כל בסיס העסק יקרוס. כיום, כיוון ששרתים אלו הינם וירטואליים, גם במצבי שריפה, הלקוח יכול להמשיך את פעילותו מכל אתר חלופי.