ניהול עסק בעידן טכנולוגי

ניהול עסק בעידן טכנולוגי

המחשבים, שהחלו להתפתח במאה העשרים, הבטיחו עידן חדש של טכנולוגיית מידע. על מנת שהעסקים יוכלו לזכות ביתרונות הטכנולוגיים האלה, הם צריכים לאמץ את הטכנולוגיה החדשה ולשנות את התשתיות שלהם.

השפעות הטכנולוגיה על העסקים

עולם האינטרנט הפך את העולם ליותר ויותר מקושר והוא מאפשר הזדמנויות בלתי מוגבלות לחדשנות. לדוגמה, כוח העיבוד המבוזר שיוצר מחשוב הענן מאפשר לעסקים לבחון הזדמנויות חדשות שכלל לא היו קיימות בעבר הלא רחוק.

אולי יעניין אתכם גם:

קופות ממוחשבת לעסק חדש

הזדמנויות חדשות אלה מגיעות גם עם סיכון גדול למערכות ה-IT ודורשות אבטחה מהודקת למחשוב הענן. מציאות זו מצריכה בניית תכנית מקיפה לניהול הסיכונים שמאיימים על מערכות המידע של העסק, ולאבטחת העבודה במרחב הסייבר, קרי, בעולם האינטרנט.

היום רוב העסקים מתנהלים באמצעות מחשבים אישיים או התקני תקשורת שונים, ואפילו מכונות צילום משולבות או מדפסות לייזר – מחוברות ל-Wi-Fi.

המחשב והאינטרנט מציעים לחברות דרכים יעילות לארגון מסדי נתונים עמוסים, לוחות זמנים אישיים וצורות שונות של מידע שחיוניים לעסק.

מיקור חוץ בעידן האינטרנט

בעולם הסייבר ומחשוב הענן, המידע גם אמין יותר וגם עובר במהירות גבוהה יותר. מחסומי המרחקים נעלמים והעסקים מבינים עד כמה קל להעביר פרויקטים למיקור חוץ, גם לחו"ל.

מיקור חוץ מתייחס להעסקת עובדים, שעובדים מחוץ לחברה ואפילו הרחק מעבר לים. חברות למיקור חוץ יכולות לתת לעסק שירותים כגון תכנות מחשבים או שירות למענה טלפוני. מיקור חוץ יכול גם לספק את ההמבורגר למסעדת המזון המהיר. מנקודת מבט עסקית, מיקור חוץ נראה כמסלול חכם שחוסך לחברות בין 30% ל-70% מההוצאות.

שימוש בשבב אלקטרוני

טכנולוגיה נוספת שמתחילה לחולל מהפכה עסקית, היא בעצם לא כל כך חדשה אבל הרבה יותר זולה – היא טכנולוגיה שכוללת צ'יפ אלקטרוני לזיהוי מלאי. הטכנולוגיה, שנקראת RFID – Radio Frequency Identification –משנה באופן משמעותי את אופן ניהול העסק. היא מאפשרת לצרף למוצר מיקרוצ'יפ שבו מאוחסן מידע (כגון, מספר הברקוד ואפילו ההיסטוריה של "מסעות הצ'יפ"), ולעקוב אחר המלאי.

יש עסקים שמשתמשים בשתלי שבב  RFID גם בבני אדם, כדי להדק את האבטחה. שבב שכזה מאפשר לעובד גישה לדלת הכניסה. יחד עם זאת, לא מעט אנשים מוטרדים מבעיות שנוגעות לפרטיות אם יהפוך השימוש בשבב זה למנהג נפוץ.

עסקים באינטרנט

האינטרנט איפשר לחברות התעופה לבנות מערכת ממוחשבת להזמנת טיסות, לבנקים, להציע ללקוחות לנהל את החשבון באינטרנט, ולכל חברה למכור כל מוצר באינטרנט. באופן כללי, האינטרנט נראה כדרך הזולה ביותר להגיע למספר הגבוה ביותר של לקוחות. כיום, אם אתם לא יכולים למצוא עסק באינטרנט, או אם אתר האינטרנט נראה עלוב ומיושן – העסק פשוט ייראה לכם לא מקצועי.

גם עסקים קטנים התחילו להשתמש באינטרנט. אם יש לכם עסק ביתי כלשהו, אפילו עוגיות טעימות של אימא, תוכלו בקלות למכור את המוצר דרך האינטרנט ולשלוח אותו ללקוחות שלכם.

יחד עם זאת חשוב לא לשכוח את נושא אבטחת מידע בעסק, לחץ לקריאה בנושא

צרו איתנו קשר

חייגו עכשיו

לקביעת פגישת ייעוץ חינם
עבור פתרונות מחשוב איכותיים לעסק שלך !

Call Now Button
×

שיחת ווטסאפ